El - dirijor bucureştean, ea - pianistă din Chişinău. S-au întâlnit, s-au plăcut şi au făcut nunta. Numai că, în mod evident, tinerii noştri însurăţei, îndrăgostiţi până peste cap, s-au gândit mai puţin la ce vor face şi unde vor locui după. Aşa că singura speranţă rămâne organizarea unei a doua nunţi, de data aceasta în Basarabia, pentru a strânge banii de avans pentru un apartament.
Acesta este pe scurt subiectul filmului "Nuntă în Basarabia", regizat de Nap Toader (aka Napoleon Helmis, "Italiencele") şi care a avut premiera în acest week-end la Chişinău, în faţa unei săli arhipline şi a unui public entuziast.
Filmul reprezintă prima coproducţie româno-moldovenească şi este aparte faţă de filmele româneşti văzute în ultima vreme. Genul minimalist (şi manierist) este lăsat la o parte, iar "Nuntă în Basarabia" este pur şi simplu o comedie romantică. Un exponent al genului comercial, dacă vreţi. "Comercial" în sensul bun al cuvântului: haideţi să nu mai facem conferinţe de presă în care să explicăm că presa nu a priceput nimic din film şi nici cronici în care să povestim cum a fost drumul dintre Cluj şi Timişoara...
Acestea fiind spuse, să ne întoarcem la însurăţeii noştri. Cea de-a doua nuntă devine prilej de competiţie între rudele tinerilor, iar situaţia e tensionată în plus de diferenţele de obiceiuri şi tradiţii în astfel de ocazii. Deşi în spatele discuţiilor despre ritualuri se ascund animozităţi care le sunt străine, cu rădăcini de ordin istoric şi politic, mirele şi mireasa sunt prinşi în mijlocul acestei lupte de orgolii, care seamănă cu un meci româno-moldovenesc şi scoate în evidenţă deosebirile de educaţie, cultură şi convingeri politice dintre ei.
Pentru acest film, Nap Toader a apelat la o distribuţie mixtă. Unul dintre pariurile câştigate cu brio a fost distribuirea în rolurile principale a unor actori aflaţ