Transfer Pricing Services (TPS), companie romaneasca fondata la inceputul lui 2009 specializata pe prestarea de consultanta fiscala privind preturile de transfer, urmareste dublarea veniturilor pe 2011 si se lupta “umar la umar” cu The Big Four - Deloitte, PwC, Ernst & Young si KPMG. Vezi ce spune managerul companiei, care sunt “secretele” sale si care sunt dificultatile in a activa pe o nisa de consultanta mai putin vizibila.
TPS ofera clientilor multinationale cu prezenta in Romania dar si companiilor autohtone cu activitate exclusiv in tara solutii in domeniul preturilor de transfer, incepand de la evaluarea riscurilor cu care se confrunta compania, intocmirea dosarului de preturi de transfer, elaborarea si implementarea politicilor de preturi de transfer pana la oferirea de asistenta in timpul controalelor fiscale sau asistenta in negocierile cu autoritatile fiscale in vederea obtinerii acordurilor de preturi in avans.
Pretul de transfer este pretul la care o persoana (fizica sau juridica) transfera bunuri – corporale si necorporale (de exemplu know-how, marci comerciale) - si servicii catre o persoana afiliata. Tranzactiile intre persoane afiliate trebuie sa fie realizate pe baza principiului valorii de piata – „the arm’s length principle”, asa cum este intalnit in literatura de specialitate – fara a fi influentate de relatia de „inrudire” dintre ele. (citeste mai multe despre acest concept)
Preturile de transfer reprezinta un concept aplicabil tranzactiilor desfasurate intre companii din cadrul aceluiasi grup. Practicarea unor preturi de transfer diferite de cele care ar fi fost stabilite intre parti independente influenteaza nivelul impozitului pe profit datorat, fluxurile de numerar, indicatorii de profitabilitate ai societatilor in cauza si duce deseori la dispute intre autoritatile fiscale si contribuabili. “In momentul de fata, pret