BMW a planificat lansarea a 25 de modele noi în 2013 şi 2014, 10 dintre acestea fiind complet noi. Unul dintre acestea a fost deja lansat, cu mult entuziasm, este vorba de i3. Un altul deja se vede la orizont – vorbim de i8. În contextul în care, conform Bloomberg, cel mai mare producător de automobile de lux la nivel mondial a anunţat o scădere de 8,8% a profitului pentru trimestrul al doilea este de văzut dacă BMW va ceda în a doua jumătate a anului poziţia de lider. Mercedesul contraatacă şi el şi promite 13 noi modele noi până la finele lui 2020. Tot până atunci Audi spune că îşi va dubla numărul de modele SUV...
Scăderea profitului se datorează în special modelelor noi şi tehnologiei în care BMW a investit masiv în ultima vreme. Oficialii BMW declară că această pierdere este însă “calculată”. Cu alte cuvinte, nu o pierdere, o investiţie. Pentru viitor.
i3,
Lansarea lui i3 (foto 1) marchează şi o schimbare de optică a bavarezilor în ceea ce priveşte filosofia viitorului. Întreg spaţiul german miza, până recent, în eficientizarea modelelor diesel încercând să “stoarcă” tot ce se poate din acest tip de propulsie. În tot acest timp ce asiaticii mizau pe hibrid, modelele electrice fiind socotite “capricii”.
Cu venirea lui i3, BMW investeşte masiv în segmentul “electricelor”. Propune un model cu şasiu de aluminiu şi fibră de carbon şi un motor electric de doar 50 de kilograme dar care generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil din prima clipă. Astfel, BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde şi de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde. Acumulatorul litiu-ion oferă modelului BMW i3 o autonomie între 130 şi 200 km. În fine, prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzină, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvoltă 25 kW/34 CP care îţi mai “oferă” încă 300 de k