Claudiu Marian Riza, de 38 de ani, din Craiova, conducea, in seara zilei de 31 ianuarie, dinspre Pitesti catre Craiova, un autotren marca Volvo cu numarul de inmatriculare temporar DJ-1895, si tracta o remorca incarcata cu aproape 20 de tone de azotat de amoniu, ambele utilaje apartinind firmei SC YONUMI TRANS SRL din Craiova. Pe DN 65-E 574, pe raza comunei Colonesti din judetul Olt, din cauza oboselii si a neatentiei in conducere, soferul autotrenului a intrat in coliziune laterala cu alt autotren marca Mercedes, cu numarul de inmatriculare MM-14-CZM, condus regulamentar din sens opus de Vasile Cimpean, de 37 de ani, din localitatea Satulung, judetul Maramures. In urma coliziunii deosebit de puternice, cabina in care se afla soferul primului autotren, Claudiu Marian Riza, a fost transformata intr-o gramada de fiare contorsionate, trupul conducatorului auto fiind practic zdrobit. Anchetatorii au stabilit ca incarcatura cu ingrasamint agricol a fost ridicata de la sediul SC SAMOVAL SRL din Tirgoviste si trebuia sa ajunga, oficial, la un depozit din localitatea Jibou. Neoficial insa, politistii au descoperit ca cei 400 de saci cu azotat de amoniu trebuia sa ajunga la o firma din Craiova. La vremea respectiva, inspectorul principal Cristian Radoi a declarat ca transportul in cauza, in afara de faptul ca era efectuat la o ora interzisa prin lege, nu era insotit nici de licenta de transport pentru marfuri periculoase. Politistii au intocmit trei dosare penale: cite unul pentru administratorul firmei si pentru sotia acestuia, dar si pentru seful de garaj al firmei SC YONUMI TRANS SRL Craiova, Dorel M., care a si demisionat imediat dupa producerea accidentului. Acesta este acuzat de faptul ca a permis plecarea in cursa a autotrenului incarcat cu azotat de amoniu, desi transportul nu avea toate autorizatiile necesare. Familia victimei este uimita ca, la aproape patru luni d