Din ce in ce mai multi romani inteleg ca 1 ianuarie 2007 nu va aduce automat o schimbare in bine a vietii lor. Mai ales ca lumea vest-europeana, pe care tindem sa ne-o inchipuim sub valuri de lapte si miere, e napadita deja de propriile sale probleme. Blocuri gri, paralelipipedice, inconjurate de masini - majoritatea fabricate acum 10-20 de ani - si de garduri ruginite pe care se sprijina, zi si noapte, grupuri de tineri galagiosi ce par ca nu au altceva de facut. sosele cu a
Din ce in ce mai multi romani inteleg ca 1 ianuarie 2007 nu va aduce automat o schimbare in bine a vietii lor. Mai ales ca lumea vest-europeana, pe care tindem sa ne-o inchipuim sub valuri de lapte si miere, e napadita deja de propriile sale probleme.
Blocuri gri, paralelipipedice, inconjurate de masini - majoritatea fabricate acum 10-20 de ani - si de garduri ruginite pe care se sprijina, zi si noapte, grupuri de tineri galagiosi ce par ca nu au altceva de facut. sosele cu asfalt impecabil care se termina brusc si in locul carora apar drumuri de tara cu noroi, sleauri si gropi care supun masina la incercari mai abitir decat un poligon de testare.
Oameni prost imbracati ce vin sa-ti spele parbrizul sau sa-ti vanda tigari de contrabanda ori marfa de furat. Barbati nerasi, cu priviri tulburi si mirosind de la o posta a alcool, indreptandu-se impleticit spre casa, la ora cand se inchid carciumile.
Celor care cred ca au identificat pana acum privelisti familiare, trebuie sa le spunem ca se insala. In primul caz, de exemplu, este vorba despre o imagine des intalnita in orasele est-germane, lovite de o criza economica prelungita. In al doilea, avem de-a face cu Grecia, unde discrepantele din infrastructura sunt inca mari, la peste doua decenii de la aderare. In al treilea, poate fi recunoscu