De ce e "bun pentru Romania" un Lac Otravit, mai mare decat Monaco? Sursa imagine: evz.ro
Am citit ca pe marginea subiectului Rosia Montana s-au strins la CNA, in ultimele luni, in jur de 2000 (doua mii!) de „sesizari, plangeri, reclamatii”. Si totusi, incredibil, acest subiect major, de interes national, nu a incaput pana acum pe ordinea de zi a nici unei sedinte a dumneavoastra.
Prin prezenta scrisoare deschisa – pe care o puteti inregistra si ca pe o „plangere deschisa” - solicit membrilor CNA stoparea imediata si totala a reclamelor legate de Rosia Montana, care au invadat audiovizualul romanesc.
Aceste reclame contravin dispozitiilor legale privind informarea corecta a publicului. Pana si la reclamele unor medicamente care se elibereaza fara reteta, privitorul e avertizat obligatoriu: „Cititi cu atentie prospectul”. Pe cand la reclamele asa-zisului „minerit modern”, nu! El e „BUN PENTRU ROMANIA”, se repeta in diverse feluri, pe mai toate canalele, in nestire, insotit de somatia „Spune Da mineritului!”, ca intr-un fel de referendum privat, al unui stat in stat! Iar pe internet, de mii de ori, pe orice ai da click, orice ai cauta - un film, un autor, un bilet de avion, o reteta de bucatarie, orice -, ti se infige in ochi, zbang!, „Spune Da mineritului!”... Intr-un fel, e de inteles: pe seceta asta, nici banii RMGC nu au miros. Si totusi, cand e vorba de un subiect care a ravasit Romania, si care e inca in dezbatere nationala, nu credeti ca ati putea gasi modalitatea legala de a stopa tot acest veritabil dezmat publicitar, generator de confuzie? Am vazut, in arhiva CNA-ului, ca in 2009, dupa multiple tergiversari, a fost interzisa o campanie publicitara RMGC, pe aceeasi tema, pentru ca vehicula sume inexacte (cu care ni se povestea, in reclame, cate si mai cate am fi putut noi face!). Vi se pare ca enuntul „bun pentru Romania” e mai putin inexac