Primul trimestru “nu a fost senzational” pentru publicitatea online autohtona, iar unii dintre jucatorii din piata vorbesc chiar despre scaderi. Vezi in ce termeni descriu acestia piata si ce asteptari au pentru intreg anul 2011.
Vlad Popa (foto), CEO al InternetCorp, publisherul Wall-Street.ro, spune ca avansul pietei de publicitate online este de 15-20% in primele trei luni din 2011. “Primul trimestru este mereu spectaculos pentru ca valorile sunt mici si cresterile sau scaderile sunt exagerate”, explica el.
Desi pe primul semestru al anului studiul realizat de IAB Romania si PwC indica o crestere de 10 mil. euro, CEO-ul InternetCorp spune ca piata de publicitate online s-a ridicat anul trecut la 16-17 mil. euro, excluzand jucatorii internationali care nu raporteaza cifre. “Anul acesta ne asteptam la o crestere de 10-15%”.
Dragos Stanca, managing partner Q2M si co-fondator al Publyo, spune ca vanzarile din online pe primul trimestru al anului au fost “sub asteptari”. “Inceputul de an nu a fost senzational. Probabil ca majoritatea clientilor care lucreaza prin agentii au avut cu 15-20% mai putine campanii decat in perioada similara a anului trecut. In cazul Q2M, am compensat aceasta scadere prin clienti directi, care vin tot mai mult spre online si proiecte speciale”, spune Stanca pentru Wall-Street.ro.
El considera ca jucatorii globali prezenti pe piata din Romania (Google, Yahoo, Facebook – n.r.) vor “musca o felie” din ce in ce mai consistenta din “prajitura” publicitatii online. Estimarea fostului sef al diviziei online a Realitatea-Catavencu indica o piata ce va depasi 20 mil. euro anul acesta, in conditiile in care, in 2009, conform studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers, piata a ajuns la un nivel de 17 mil. euro si pe primul semestru al anului precedent a fost de 10 mil. euro. La acest studiu nu au participa