Prețul ciocolatei ar putea crește după ce un fond de hedging londonez a achiziționat o cantitate importantă de boabe de cacao, iar prețul ingredientului de bază al ciocolatei a ajuns la maximul ultimul 33 de ani, potrivit Financial Times.
Fondul Armajaro a cumpărat 240.100 de tone de cacao, adică 7% din producţia mondială anuală. Aceasta a fost, în același timp, și cea mai mare tranzacție de mărfuri din 1996 și până acum. Mișcarea îndrăzneață a celor de la Armajaro vine după ce prețul boabelor de cacao a crescut cu 150% în ultimii doi ani, iar producătorii au crescut și ei prețurile. Dacă însă trendul va continua, cumpărătorii vor fi cei care vor simți efectele, și asta pentru că va crește prețul ciocolatei. Cu toate acestea, o eventuală creștere a prețurilor se va simți abia de anul viitor.
Consumul de cacao, la nivel mondial, a scăzut patru ani consecutiv, ajungând la un nivel înregistrat în 1960. În plus, prețul unei tone de boabe de cacao a ajuns la 2,732 lire și ar putea depăși 3.000 de lire în curând. În 1977, prețul unei tone era de 3,300 de lire.
Unul din fondatorii Armajaro, Anthony Ward, spune că prețul unei tone va crește semnificativ în septembrie când producătorii vor începe pregătirile pentru Crăciun, iar recolta de cacao din Africa încă nu a apărut pe piață (40% din producția de boabe de cacao este realizată pe Coasta de Fildeș).
Codaşi la ciocolată
Kraft Foods, deţinătorul brandurilor Poiana şi Milka este liderul pieţei interne a ciocolatei, estimată la aproximativ 300 de milioane de euro, având o cotă de peste 25%, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Cumulat cu Cadbury, Kraft deţine în ţara noastră o cotă de peste 45%%. Din spate vin Supreme Grup (produce Primola) cu 11,3% şi Mars Inc. (7,6%), potrivit sursei citate.
România se situează pe unul dintre ultimele patru locuri la consumul de ciocolată