La doi ani de la apariţia legislaţiei ce impune instituţiilor publice să asigure posibilitatea achitării taxelor pe internet, numărul primăriilor înregistrate în sistem este de
aproximativ 50, respectiv 1,5% din total.
La doi ani de la apariţia legii ce dă posibilitatea plătitorilor de taxe locale să îşi achite obligaţiile faţă de primării pe internet, cu cardul, Guvernul adoptă măsuri care nu vor face sistemul să funcţioneze, ci doar îl vor farda, astfel încât să semene cu cel european.
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a lansat public un proiect de modificare a HG 1235/2010, act normativ care creează posibilitatea achitării obligaţiilor cu cardurile bancare pe un portal specializat, respectiv ghiseul.ro. Potrivit documentului în forma iniţială, costurile suplimentare implicate de plată, cum ar fi comisioanele bancare, sunt suportate fie de primărie, fie de plătitor.
Deoarece HG 1.235/2010 este transpunerea unei directive europene în domeniu, teama Guvernului este că ar putea fi dat în judecată de cei nemulţumiţi de faptul că unele primării îi obligă să suporte comisioanele suplimentare.
Modificarea HG 1.235/2010 este necesară pentru că există posibilitatea sesizării Comisiei Europene în legătură cu încălcarea unui act normativ care transpune în legislaţia naţională o directivă europeană, urmând ca aceasta să dispună măsuri de corectare a acestei situaţii şi aplicarea unor sancţiuni statului român.
Ca urmare, MCSI a publicat ieri o nouă formă a actului legislativ care, odată adoptată, va obliga primăriile să susţină toate costurile suplimentare.
În plus, MCSI afirmă că forma existentă permite o discriminare între contribuabilii care plătesc online taxele şi cei care le achită la ghişeu, primii, spre deosebire de ultimii, trebuind să plătească şi comisioanele bancare aferente plăţilor.