Asociatia Nationala a Advertiserilor (ANA) a realizat un studiu prin care s-a demonstrat faptul ca marketerii din Statele Unite, in proportie de 77%, vor reduce bugetele de media destinate campaniilor publicitare pe care aveau in plan sa le lanseze anul acesta.
“Studiul pe care l-am efectuat nu aduce nici o veste buna”, a spus presedintele si CEO-ul Asociatiei Nationale a Advertiserilor, Bob Liodice. “Ceea ce urmeaza sa se intample nu aduce nici un beneficiu publicitarilor, nu are o influenta pozitiva asupra agentiilor si, cu siguranta, nu reprezinta un lucru bun pentru media, in general”, a adaugat Liodice, conform Advertising Age.
Insa, rezultatele studiului nu sunt surprinzatoare, dupa cum spune seful asociatiei publicitarilor americani. Mesajul central pe care l-a primit acesta din partea membrilor asociatiei in ultimele luni este acela ca exista un sentiment de incertitudine in piata care persista.
De asemenea, cercetarea a mai scos la iveala si faptul ca 72% din marketeri planuiesc sa-si reduca bugetele de cheltuieli necesare pentru producerea campaniilor publicitare. In plus, 68% dintre acestia planuiesc sa provoace agentiile sa sa-si reduca cheltuielile interne si/sau sa identifice modalitati de a reduce costurile.
Mai mult, 48% dintre marketerii care au participat la studiul ANA incep sa priveasca cu interes posibilitatea de a reduce platile catre agentii.
Cercetarea realizata de specialistii Asociatiei Nationale a Advertiserilor reprezinta o continuare a unui alt studiu efectuat de acestia in luna august a anului trecut. Initial, marketerii erau mai putin pesimisti, poate si pentru ca prima cercetare a studiat opinia acestora la momentul la care bursa Americana inca nu se prabusise.
“Lucrurile incepusera sa mearga prost (in august), insa, in momentul respectiv, nu ajunsesem inca la un punct culminant”, a spus Bob Liodice.