Vanzarile Porsche Romania au inregistrat in luna ianuarie o injumatatire a ritmului de crestere al vanzarilor, pe fondul noilor conditii de piata din 2008.
Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala si reprezentantul marcilor VW, Audi, Skoda, Seat si Porsche, a inregistrat in prima luna a acestui an o crestere a vanzarilor de 17,3%, la un volum de 3.958 de autovehicule, apartinand celor cinci branduri, potrivit companiei.
Ritmul de crestere de aproximativ 17 procente se situeaza sub cel de 23% inregistrat de Porsche Romania in luna ianuarie a anului trecut, cand volumul total a fost de 3.375 de unitati, dar si sub media anului trecut, cand cresterea inregistrata a fost de 35%, la un total de aproape 58.800 de automobile comercializate pe piata locala.
Oficialii Porsche Romania au reestimat in scadere targetul pentru acest an, de la 10% la 2 procente, pe fondul noilor conditii de piata.
"Cresterea din luna ianuarie nu este concludenta, bazandu-se pe livrarile corespunzatoare unor vanzari din 2007. Anul acesta ma astept la o stagnare, sau la o crestere slaba, de cel mult 2%", a declarat pentru ZF Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania.
Cel mai bine vanduta marca din cadrul Porsche Romania a fost Skoda, cu 1.963 de autovehicule, dintre care 17 reprezinta utilitara Praktik, in crestere cu peste 40% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai bine vandut model al marcii pe piata locala a fost Octavia II, cu 869 de unitati.
In 2007 numarul contractelor de achizitie pentru autovehiculele marca Skoda a ajuns la 24.854 de unitati, iar cel al masinilor livrate catre clienti la 23.197 de unitati. Estimarile initiale erau de 21.500 de masini. Acestea au fost actualizate pe parcursul anului si datorita majorarii productiei in cea de-a doua jumatate a anului, s-a reusit depasirea targetul