Trei contracte pentru construcţia a peste 100 de kilometri de autostradă, cu o valoare cumulată de aproape 750 de milioane de euro, au fost reziliate în ultimele luni de compania de drumuri, astfel că finalizarea lor ar putea fi întârziată cu mai bine de un an. Licitaţiile trebuie reluate, urmează posibile contestaţii din partea constructorilor şi abia ulterior demararea propriu-zisă a lucrărilor.
Singurul proiect reziliat în ultimul an pentru care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) urmează să anunţe noi constructori este primul lot din autostrada Nădlac-Arad (22 de kilometri), care ar fi trebuit să fie gata în aprilie anul acesta.
„În prezent procedura de achiziţie publică se află în faza de evaluare a ofertelor. Se estimează că procedura de achiziţie publică va fi finalizată în luna august 2013. Durata de finalizare a lucrărilor va fi de 12 luni de la data semnării contractului“, afirmă Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), într-un răspuns transmis de purtătorul de cuvânt Bogdan Cotârlici.
Cu alte cuvinte, tronsonul va fi gata cel mai devreme în luna august a anului viitor, iar aceasta doar dacă posibilele contestaţii din partea constructorilor care au depus oferte pentru construcţia acestui tronson nu vor întârzia şi mai mult semnarea contractului. CNADNR, aflată în subordinea DPIIS, a decis să rezilieze în noiembrie anul trecut contractul de 115,8 mil. euro pentru construcţia primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad cu firma românească Romstrade, controlată de Nelu Iordache (aflat în prezent în arest), şi cu portughezii de la Monteadriano Engenharia e Construcao, în urma unor suspiciuni de fraudă a licitaţiei, dar şi din cauza întârzierilor în execuţia lucrărilor.
Tronsonul este construit în proporţie de doar 27% în