Austriacul de la Tarom a refuzat "cumetriile" romanesti. Primul manager privat al companiei a renuntat la functie, dupa ce i s-a pus in fata o lista cu angajari preferentiale si mariri salariale. Pe 17 octombrie, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a anuntat cu surle si tobe numirea primului manager privat in fruntea companiei TAROM: Heinrich Vystopuil. La numai o saptamana, insa, austriacul a anuntat ca pleaca, desi a venit cu entuziasm. Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, vremelnicul manager nici nu a ajuns sa negocieze salariul, ci doar criteriile de performanta - adica contractul de mandat, pe care nu l-a mai semnat din cauza presiunilor. Surse din minister au dezvaluit, pentru EVZ, ca austriacul a facut cale intoarsa dupa ce i s-a prezentat o lista cu ce angajari in functii cheie ar urma sa faca in institutie si pe ce salarii, scrie EVZ.
Finalul serialului "Prin cenusa industriei". Petre Roman explica esecul privatizarilor: "Ne-am sabotat singuri". In timpul documentarii serialului "Prin cenusa industriei", dedicat distrugerii unor fabrici de renume ale Romaniei comuniste, am auzit adesea oameni importanti sau simpli cetateni exclamand: "De vina e numai Petre Roman, care, cand era prim-ministru, a spus ca industria romaneasca e un morman de fiare vechi".Oamenii au ramas cu impresia ca tot ce s-a ales, dupa Revolutie, de intreprinderile romanesti a fost opera unor indivizi sus-pusi, care au cautat sa distruga sistematic unitatile care produceau ceva in tara asta. Iar tonul a fost dat de Petre Roman cu aceasta remarca. Ce are de spus primul premier al Romaniei postdecembriste despre "fiarele vechi" cu care a ramas in memoria romanilor, dar si despre startul economiei romanesti imediat dupa Revolutie, intr-un interviu neconventional. Am adunat intrebari de la somerii ramasi pe drumuri dupa inchiderea fabricilor si i le-am