Companiile autohtone au investit anul trecut 12,3 milioane de euro in proiecte de responsabilitate sociala corporativa (CSR), suma fiind mai mica cu aproximativ 25% fata de 2011, conform datelor furnizate de publicatia CSRmedia.ro
Astfel, companiile au investit in 2011 in CSR circa 16,2 milioane de euro.
"Din aceasta suma, aproape 11,6 milioane de euro au fost alocate de primele zece companii aflate in topul investitiilor in domeniul CSR. Suma reprezinta aproape 1% din profitul net declarat de aceste companii la Ministerul Finantelor. Totodata, trebuie spus ca desi in 2011 au raportat zero profit, doua dintre companiile cu traditie in finantarea proiectelor de CSR au continuat sa aloce fonduri pentru sustinerea programelor de granturi dedicate ONG-urilor", a afirmat Lacramioara Botezatu, manager de proiect in cadrul CSR Media.
Cele mai multe investitii in responsabilitate sociala in 2011 au fost realizate de companiile din domeniile petrolier, telecomunicatii si bancar. Petrom, cel mai mare buget de CSR: 4,2 milioane de euro In topul companiilor autohtone cu cel mai mare buget de CSR, respectiv 4,2 milioane de euro in 2011, se afla compania Petrom. Citeste si:Petrom are cel mai mare buget de CSR: 4,2 mil. euroOgilvy PR si Cranfield University au lansat un ghid de CSRCum sa formezi echipe: De la ONG la afacere, un singur pas
Toate marile companii de pe piata europeana trebuie ca pana in 2014 sa integreze in operatiunile lor principii si practici de CSR descrise in cel putin unul din standardele internationale recunoscute in domeniu, conform unei decizii a Comisiei Europene din octombrie 2011.
Noua definitie a responsabilitatii sociale a companiilor data de Comisia Europeana in 2011 pune accent pe impactul pe care companiile trebuie sa-l aiba sau de care ar trebui sa tina cont in actiunile lor de CSR. In acest sens, responsabilitat