Studiul National de Audienta arata ca piata saptaminalelor si a lunarelor este stabila si in crestere
Cele mai vechi si mai solide segmente de piata, ale revistelor luxoase pentru femei si ale ghidurilor TV, isi pastreaza forma: cite trei titluri puternice, urmate de nou-veniti care au reusit sa se impuna doar intr-o oarecare masura. Ringier Romania detine trei din cele sase titluri: "Unica", "TV Mania" si "TV Satelit".
Cu exceptia "PRO TV Magazin", care este detinut de compania lui Adrian Sirbu, toate publicatiile de succes apartin unor grupuri straine.
Revistele au devenit o afacere profitabila in Romania, incepind de la sfirsitul lui 1995. Conventional, data de aparitie a pietei revistelor de tip occidental - cu coperta atractiva si pe hirtie de buna calitate - poate fi considerata cea a primului numar din "Avantaje", lunarul pentru femei editat de grupul elvetian Edipresse, adica luna octombrie 1995.
Afacerea a fost de la inceput tentanta pentru grupurile de presa straine, fiindca permitea un test al pietei cu o investitie de plecare relativ redusa: citeva calculatoare si o echipa de 10-15 oameni. Asta, in conditiile in care titluri de acest fel sint in toata lumea aspiratoare de reclama, deci mari producatoare de bani.
Principalul rival elvetian al Edipresse (si totodata editorul "Evenimentului zilei"), Ringier se lansa si el pe piata revistelor pentru femei glossy (luxoase) pe 1 decembrie 1997, cu "Unica".
Alte titluri din perioada de inceput a pietei revistelor din Romania au fost "PRO TV Magazin", ghidul editat de trustul lui Adrian Sirbu, si "TV Mania", concurentul lui lansat de Ringier.
Ulterior, au mai aparut revistele pentru barbati ("Playboy", "FHM") si o serie intreaga de publicatii, asa-zise "de nisa", care spre deosebire de revistele de tip magazin de interes general, cu