Membrii echipajului de pe Titanic au chemat ajutor abia după 47 de minute de la impactul cu aisbergul, susţine Tim Maltin în cartea “101 lucruri pe care credeai că le ştii despre Titanic, dar nu le ştii”.
Autorul cărţii a efectuat cercetări pe parcursul a doi ani, timp în care a colaborat cu experţi din întreaga lume care s-au ocupat de tragedia Titanicului şi a studiat rezultatele anchetelor britanice şi americane.
Timp preţios a fost pierdut evaluând pagubele produse de aisberg, timp în care navele din apropiere puteau fi chemate în ajutor, rezultă din cercetările autorului. Potrivit lui Tim Maltin, nu a fost trimis nici un semnal de avertizare de pe Titanic timp de 47 de minute pentru că ofiţerii de pe vas nu au vrut să se ştie despre catastrofă.
De asemenea, autorul susţine că îmbarcarea pasagerilor în bărcile de salvare a început o dată cu emiterea semnalului de alarmă. "Ar putea exista şi posibilitatea ca evaluarea pagubelor să le ia mult timp, însă eu cred că ei nu au dorit să emită un semnal de ajutor", spune autorul citat de The Telegraph.
Vasul California aflat în apropiere ar fi putut ajunge la timp dacă semnalul era dat înainte de miezul nopţii, când echipajul era treaz. Când într-un final alerta a fost dată de pe Titanic, după miezul nopţii, vasul California a ajuns la locul scufundării abia la 5.30 dimineaţa.
Mai mult decât atât, deşi era cel mai experimentat marinar în Atlanticul de Nord, căpitanul Edward Smith era predispus la accidente şi nici nu era obişnuit cu un vas de asemenea tonaj (50.000 de tone). În plus, Titanicul avea viteza maximă, de 22 de noduri, în momentul impactului. Bazându-se pe spusele căpitanului, auzite de supravieţuitori, Tim Maltin a ajuns la concluzia că echipajul încerca să depăşeasă timpul înregistrat de nava-soră Olympic pe aceeaşi rută.
Cel mai mare vapor de pasageri din lume a lovi