Adrian Andon, directorul de exploatare al Grupului Feroviar Român (GFR), a anunţat că firma în al cărui board de conducere se află este interesată de preluarea CFR Marfă, aceasta urmând să fie scoasă la privatizare în perioada următoare. Andon a declarat că este mult mai bine ca CFR Marfă să fie scoasă la privatizare în integralitate, nu pe bucăţi cum se intenţiona până acum.
„GFR îşi face deja socoteli pentru a particpa la licitaţie. Noi am mai avut şi alte încercări, peste hotare. Am fost calificaţi în primii cinci care au ofertat preluarea transportului feroviar de mărfuri din Ungaria, dar din păcate nu am câştigat”, a precizat sursa citată.
GFR a prelungit, recent, în Poiana Braşov, contractul cu societatea de căi ferate din Ucraina, companie cu capital integral de stat, pentru pre-luarea vagoanelor şi mărfurilor din CSI. Potrivit lui Andon, relaţia cu Ucraina va cântări major la privatizarea CFR Marfă, în contextul în care controlează traficul către Est, România fiind graniţa unde se trece de la ecartamentul îngust la ecartament lat.
Grupul Grampet, care include transportatorul feroviar de marfa Grup Feroviar Român, fabrica de reparaţii vagoane Remar Paşcani, Reva Simeria sau Turist Semenic, va rula în acest an afaceri de 350 de milioane de euro, în creştere cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai mare firmă din cadrul Grampet este Grup Feroviar Român, care a înregistrat anul trecut afaceri de 85 de milioane de euro, iar anul acesta va ajunge la circa 120 de milioane de euro. GFR este în acelaşi timp cea mai mare companie privată de transport feroviar de marfă de pe o piaţă pe care mai activează Servtrans sau Unifertrans. Cea mai mare cotă de piaţă o deţine CFR Marfă, companie aflată în proprietatea statului. Chiar dacă la nivelul cifrei de afaceri anuale compania de stat are un avans mai mare de peste şase ori (550 de milioa