Dotarea vehiculelor de transport marfă şi persoane cu plăcuţe metalice, din care să rezulte dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului, forma, dimensiunile, modul de amplasare şi autoritatea emitentă a acestora, este o cerinţă europeană şi reprezintă transpunerea în legislaţia naţională a Directivei 96/53/CE a Consiliului Europei.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR - a solicitat, zilele trecute, abrogarea acestei reglementări europene. Uniunea Transportatorilor a invocat, pe bună dreptate, termenul mult prea scurt, respectiv până la data de 26 mai a.c., până la care toate cele circa 150.000 de vehicule de transport marfă şi persoane trebuiau dotate cu aceste plăcuţe. Însă această problemă a fost operativ rezolvată de către ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, prin prelungirea termenului de intrare în vigoare până la data de 1 ianuarie 2014.
UNTRR a reclamat şi costul exagerat pretins de Registrul Auto Român pentru operaţiunile de identificare şi măsurare a vehiculului - o altă nemulţumire a transportatorilor care este îndreptăţită şi care ar merita o corecţie, în sensul scăderii preţului. Identificarea vehiculului costă 83 de lei, iar măsurarea acestuia 104 lei - costuri prea mari comparativ cu preţul propriu-zis al plăcuţei, de 56 de lei, în care este inclusă şi livrarea ei prin curier rapid, la adresa indicată de transportator, oriunde în ţară.
România nu e singură în UE, nimeni nu se poate sustrage!
În opinia mai multor specialişti din domeniul transporturilor, UNTRR greşeşte când afirmă, într-un comunicat de presă, că România este singura ţară din UE care aplică această măsură. Cel mai bun exemplu în acest sens vine din partea lui Marc Billiet, preşedintele Uniunii Transportatorilor de Mărfuri din UE - membră a celei mai puternice asociaţii mondiale de transportatori rutieri (