La Bruxelles au început contrele la adresa legislaţiei privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Parlamentul European încearcă să ajute producătorii de vehicule, în timp ce Comisia Europeană cere măsuri drastice pentru reducerea noxelor. Până la sfârşitul acestui an, companiile din industria auto vor afla limita maximă de CO2 pe care o pot emite viitoarele lor produse. 125 de grame pe kilometru până în 2015 sau 120 de grame pe kilometru până în 2012, aces
La Bruxelles au început contrele la adresa legislaţiei privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Parlamentul European încearcă să ajute producătorii de vehicule, în timp ce Comisia Europeană cere măsuri drastice pentru reducerea noxelor.
Până la sfârşitul acestui an, companiile din industria auto vor afla limita maximă de CO2 pe care o pot emite viitoarele lor produse.
125 de grame pe kilometru până în 2015 sau 120 de grame pe kilometru până în 2012, acestea sunt cele două norme pentru care se dau lupte grele la Bruxelles. În timp ce Parlamentul European, ai cărui membri sunt mult mai deschişi influenţelor marilor companii auto, încearcă să ajute producătorii, Comisia Europeană (CE) vrea să taie în carne vie.
Cu câteva zile în urmă, adunarea generală a parlamentarilor a făcut primul pas în acest veritabil război, prin elaborarea unei luări de poziţie neobligatorii, care prevede atingerea unei ţinte de 125g CO2/km la nivelul anului 2015, un obiectiv mai puţin îndrăzneţ decât cel pe care îl are în vedere CE - 120g CO2/km în 2012. Conform planului Comisiei, producătorii de maşini ar trebui să atingă 130g CO2/km, îmbunătăţind performanţele motoarelor, în timp ce utilizarea de biocombustibili ar contribui la atingerea ţintei de 120g. Conform Reuters, votul cu privire la această temă, desfăşurat cu câteva