Agentiile de turism negociaza cu hotelierii si operatorii aerieni oferte speciale de sejururi si reduc din comisioane pentru a se mentine pe piata in acest an.
"Incercam in perioada de renegocieri cu partenerii nostri companii aeriene si hotelieri sa avem preturi mai mici la sejururi decat anul trecut sau macar aceleasi preturi", a declarat Mircea Vladu, directorul general si proprietarul agentiei de turism Prestige Tours.
El a mai spus ca va reduce comisionul perceput de agentie cu 2-3 puncte procentuale pentru a evita o crestere a pretului pachetului de vacanta. "Desi comisionul nu este mare la pachetele de vacanta, maximum 10%, am luat in calcul si reducerea lui anul acesta", a spus el. Vladu sustine ca romanii nu vor renunta la vacanta, doar ca vor alege un pachet mai ieftin. "Turistii care optau pentru o vacanta de 1.500 de euro in Turcia la un hotel de cinci stele, vor alege un sejur la un pret mult mai mic, sub 1.000 de euro", a spus el.
Pe langa reducerile de comisioane, agentiile pun presiune pe pret si cer oferte speciale in negocierile cu partenerii de afaceri. "Companiile aeriene sunt mult mai deschise la negocieri decat majoritatea hotelurilor. In negocieri exista mai degraba oferte superspeciale", a spus Alin Burcea, actionarul majoritar si directorul agentiei de turism Paralela 45. El a precizat ca are semnate toate contractele cu companiile aeriene pentru chartere.
"In majoritate sunt incheiate si contractele cu hotelurile, insa se mai fac negocieri si renegocieri. In plus, vom practica comisioane in asa fel incat sa ne vindem vacantele", a explicat Alin Burcea. El a mai sustinut ca in general pretul vacantelor va scadea datorita ofertelor speciale, insa nu peste tot se vor inregistra reduceri si in niciun caz cu aceleasi procente pe toate destinatiile. "Pretul a fost si va fi si mai important in 'ecuatia' vacanta in anul aces