Peste 12.700 de apeluri au fost înregistrate, în intervalul noiembrie 2009 - august 2012, la Linia telefonică pentru copii şi adolescenţi cu conduită autodistructivă iminentă din Bucureşti, al cărei număr verde (0800 080 100) va deveni, din 10 septembrie, 116 123, informează DGASMB, potrivit Mediafax.
În intervalul noiembrie 2009 - august 2012, au fost înregistrate 12.744 de apeluri la Linia telefonică pentru copii şi adolescenţi cu conduită autodistructivă iminentă din Bucureşti, totalizând 47.048 minute de convorbiri, se precizează într-un comunicat remis Mediafax, vineri, de Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti (DGASMB).
Având în vedere rezultatele obţinute până în acest moment, precum şi oportunităţile de dezvoltare ale acestei linii telefonice, care vizează în primul rând existenţa şi, mai ales, disponibilitatea unui număr verde european specializat în domeniul crizei emoţionale, mai uşor de reţinut pentru potenţialii apelanţi, s-au efectuat demersurile necesare în vederea transformării actualului 0800 080 100 în 116 123 (număr pus la dispoziţie de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii), potrivit sursei citate.
Schimbarea numărului devine operaţională în data de 10 septembrie 2012, Ziua Mondială de Prevenire a Suicidului. Timp de 90 de zile, însă, vechiul număr şi cel nou vor funcţiona în paralel.
"Serviciul oferit la numărul 116123 permite apelantului să beneficieze de o relaţie umană adevărată şi adecvată situaţiei delicate în care acesta se regăseşte, oferindu-i-se posibilitatea de a fi ascultat fără a fi judecat şi, de asemenea, oferindu-i-se sprijin emoţional în vederea depăşirii stării de criză psihologică sau a conduitei autodistructive iminente", se mai arată în comunicat.
Linia telefonică pentru copii şi adolescenţi cu conduită autodistructivă iminentă din munici