Vor da cabliștii bani pentru Pro TV? Ultimul raport al companiei spune că Pro TV a “renegociat cu succes prețurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu și satelit din România” și că prețurile vor crește “în a doua jumătate a lui 2013″.
Raportul nu precizează numele companiilor. Cele mai mari firme de cablu din România sunt, de departe, RCS&RDS (trei milioane de abonați la cablu) și UPC (1,2 milioane de abonați).
Creșterea prețurilor pentru redifuzarea posturilor de televiziune ar fi principalul motor al revenirii economice a Central European Media Enterprises, compania-mamă a Pro TV.
Raportul detaliat al CME, companie listată la bursa de la New York, se concentrează în special pe acest aspect, iar primele măsuri au fost luat în România și Bulgaria, două dintre cele șase țări în care CME este prezentă.
„Am renegociat cu succes prețurile pentru retransmisia posturilor cu două dintre cele mai mari companii de cablu și satelit din România, așa că estimăm creșterea prețurilor în a doua jumătate a lui 2013”, se arată în raportul detaliat al CME. În același raport se mai precizează că noile contracte de retransmisie au fost încheiate pe mai mulți ani.
O strategie asemănătoare a fost aplicată și în Bulgaria, iar acest lucru s-a și resimțit în încasările din cel de-al doilea trimestru. Veniturile din retransmisie s-au dublat în cel de-al doilea trimestru al lui 2013, față de aceeași perioadă a lui 2012, potrivit raportului.
Pe lână negocierile cu cabliștii, se adaugă și creșterea prețurilor la publicitate și eliminarea rebate-ului, în strategia de revenire a CME. Dar la acest capitol rezultatele se lasă încă așteptate. În Cehia, advertiserii nu au acceptat prea ușor prețurile mai mari, iar acest lucru s-a văzut și în veniturile care aproape că s-au prăbușit, după cum paginademedia.ro a scris AIC