Producatorul de vin Vinexport Focsani, unul dintre principalii jucatori de pe piata de profil, va ataca incepand cu 2008 pietele externe, in conditiile in care pe plan intern compania are in vedere restructurarea intregului portofoliu de produse.
"Desi firma se numeste Vinexport, exporturile s-au facut inainte de 1989, cand fabrica era unul dintre principalele centre vinicole ale Romaniei si cel mai mare exportator. Ne-am propus pentru 2008 sa deschidem noi piete si suntem in discutii cu firme din SUA, Grecia si Rusia", a afirmat Angela Mares, director de marketing al Vinexport Focsani.
Compania estimeaza ca va termina anul 2007 cu o cifra de afaceri de 14,8 mil. euro, ceea ce ii asigura un loc confortabil intre primii cinci jucatori din industria locala a vinului.
Pentru 2008, compania si-a bugetat o crestere de 10% atat la nivelul cifrei de afaceri, cat si a profitului.
In primele noua luni ale anului, compania a raportat o crestere de 25% la nivelul cifrei de afaceri si de 100% a profitului, rezultate datorate in principal investitiilor in retehnologizare, inbunatatirii gamei de produse si acoperirii mai bune a niselor din piata.
"Brandurile cu cele mai mari vanzari de anul acesta sunt Weisser, Hangita si Ghiurghiului, produse cu o vizibilitate buna la nivel national in toate tipurile de magazine", a spus directorul de marketing al Vinexport.
E a precizat ca in HoReCa, vanzarile cele mai bune le au vinurile Putna si vinurile Vanatorului.
"HoReCa este un canal de vanzare nou pentru Vinexport. 2007 este primul an in care s-au facut vanzari in acest gen de locatii. In aceste conditii, vanzarile au fost importante si practic cresterea cifrei de afaceri se datoreaza acestui canal de distributie", a continuat Mares.
Compania a anuntat lansarea a doua noi sortimente de vin, Codul lui Merlot si Visul unei Nopti