Închiderea muzeelor, a parcurilor naţionale şi monumentelor din SUA pe durata închiderii guvernului american - „shutdown” - reprezintă în continuare o lovitură puternică dată în principal turismului. Cele mai importante pierderi s-au produs chiar în prima săptămână din luna octombrie, când zeci de mii de chinezi erau aşteptaţi să petreacă aici zilele libere pe care le aveau cu ocazia sărbătorii naţionale.
„Este dezastruos să vii în SUA şi să găseşti Statuia Libertăţii închisă”, a declarat Z. John Zhang, professor de marketing la Wharton School, din cadrul Universităţii din Pennsylvania. Acesta a declarat că, în perioada 1-7 octombrie, când chinezii beneficiază de zile libere, mulţi dintre aceştia preferă să-şi pretreacă vacanţa dincolo de graniţele ţării.
În plus, în condiţiile în care peste 100.000 de chinezi călătoresc în SUA lunar, cifra ar fi urmat să crească simţitor în octombrie tocmai datorită mini-vacanţei, se arată într-o analiză publicată de Market Watch.
Unele agenţii de turism raportaseră anterior o creştere de 15% a vânzărilor de pachete pentru această perioadă, operatorii arătând că respectivele oferte au fost epuizate deja de mai multe luni.
Odată ajunşi însă în SUA, turiştii chinezi s-au văzut puşi în situaţia de a rata vizitarea principalelor puncte de atracţie.
„Când au sosit aici, au realizat că toate parcurile naţionale şi alte monumente au fost închise”, a explicat Daniel Shen, preşedintele Lion Tours USA, din California. „Pentru mulţi chinezi, aceasta este o călătorie pe care o fac doar o dată în viaţă, aşa că este foarte dureror (...) În fiecare zi primim plângeri din parte clienţilor”, a adăugat el, precizând că reconfigurarea pachetelor deja vândute este foarte dificilă.
„Schimbăm aproape în permanenţă programul şi reprogramăm cursele cu autocarele”, a explicat Shen. „Cred că piaţa va fi serios afecta