In businessul autohton au fost consemnate in ultimul timp mai multe procese de rebranding care au atras atentia atat specialistilor, cat si consumatorilor. Chiar daca vorbim de segmente precum IT&C, financiar-bancar ori retail, procesul de rebranding nu mai reprezinta o necunoscuta pentru piata romaneasca.
In cazul fiecarei companii exista momente in care trebuie sa se reinventeze. "Cea mai scurta definitie posibila este aceea care spune ca rebrandingul este activitatea care duce la schimbarea perceptiei fata de un brand," declara pentru Wall-Street Stefan Liute, Strategy Director la Grapefruit.
Asa cum se desfasoara ele astazi, procesele zise de rebranding variaza foarte mult in continut�de la un simplu make-up vizual si o campanie de comunicare in masa care striga �new and improved� pana la o schimbare din temelii a afacerii respective. "Un proces serios de rebranding include obligatoriu o etapa de revizuire a strategiei de brand, etapa care se finalizeaza cu un plan ce guverneaza mai apoi implementarea schimbarilor de identitate si a discursului brandului, comunicarea interna si externa si evaluarea rezultatelor rebrandingului," explica Stefan Liute.
Pentru a intelege cum o companie alege o schimbare de identitate si ce anume urmareste sa comunice prin aceasta mutare, Wall-Street si-a propus a aduca in fata cele mai puternice si recente initiative de improspatare a imaginii ale unor companii din domenii precum telecom, finance si retail. Astfel, vom analiza in detaliu transformarea Credisson in brandul Cetelem, procesul de rebranding Connex-Vodafone, relansarea brandului corporatist Domo si, nu in ultimul rand, procesul de transformare Astral-UPC, care este inca in desfasurare.
Situatiile care fac oportuna relansarea unui brand sunt, in general, de natura strategica. In acest sens, motivatiile pentru rebranding pot fi incluse in doua mari c