Pascal si Johanna Denize, un cuplu suedez in varsta de 40 de ani, au intrat in contact cu IKEA dupa ce si-au achizitionat o casa de vacanta cu patru dormitoare in regiunea franceza Brittany, in noiembrie 2006. Cu aceasta ocazie, familia a comandat mobila in valoare de 10.000 de euro de un magazin IKEA localizat in sudul Parisului.
Mobila urma sa fie livrata la mijlocul lunii decembrie, astfel incat cuplul si-a facut planuri pentru a petrece Craciunul alaturi de cativa prieteni in noua locuinta. Insa mobila nu a ajuns la timp, astfel incat cei doi soti au petrecut opt saptamani intr-un motel. Frustrarea lor a atins cote maxime in momentul in care zecile de telefoane in legatura cu comanda facuta ramaneau fara un raspuns sau, mai mult, cererea de a anula livrarea era refuzata.
Pana in momentul in care livrarea a fost realizata, in februarie 2007, familia Denize a scris o plangere catre IKEA in care solicita despagubiri de 3.400 de euro pentru cele 55 de nopti petrecute la motel, 20 euro pentru mesele zilnice si rambursarea taxei de livrare de 339 de euro. Au urmat sase luni de e-mail-uri intense cu executivii IKEA din Franta si Suedia, fara ca cei doi sa ameninte cu actiuni in instanta. In final, compania le-a oferit 1.600 euro pe care cuplul i-a acceptat.
Fara ca cei doi insa sa stie, departamentul de management al riscului din Franta le-a cercetat trecutul inainte de a le oferi suma respectiva, potrivit unor e-mail-uri pe care un jurnalist francez le-a descoperit.
Citeste si:Renault confirma demisia directorului operational Patrick PelataScandalul de spionaj de la Renault: Guvernul vrea sa cada capeteScandalul de spionaj continua la Renault. Urmeaza o demisie?
In unul dintre e-mail-uri, Jean-Francois Paris, seful departamentului de management al riscului, i-a scris unui detectiv particular, oferindu-i adresa familiei Denize din Brittany