Cum s-au înmulţit escrocheriile la începutul verii, viceprimarul din capitala Italiei e gata să lanseze un serviciu de "asistenţă" pentru turiştii străini, relatează AFP. Sursa: Horia Mihai Gligor Aşa se face că cei care vizitează Roma începând cu luna octombrie vor fi întâmpinaţi în aeroporturi şi gări de ghizi care-i vor asista şi le vor distribui ghiduri practice.
Tinerii trebuie să ştie musai cel puţin două limbi străine, a precizat viceprimarul Romei Mauro Cutrufo. "Toate informaţiile utile pentru sejurul lor şi numerele de telefon la care pot contacta operatorii ce vorbesc limba lor le vor fi precizate", a precizat viceprimarul, citat de AFP. În plus, serviciile pentru turiştii chinezi sau ruşi, al căror număr este în creştere, vor fi în curând sporite, a mai spus edilul. Serviciul cu aproximativ 20 de ghizi ar urma să fie experimentat pe o perioadă de trei luni şi aplicat din nou în 2010.
Tot mai multe nereguli "Trebuie să îmbunătăţim serviciile. Dar turiştii nu renunţă la Roma şi sunt în continuare numeroşi, comparativ cu alte oraşe italiene şi europene", a declarat Mauro Cutrufo. De la începutul lunii trecut neregulile au început să curgă. La sfârşitul lunii iunie, un cuplu de turişti japonezi a făcut plângere, după ce a avut de plătit o notă de aproape 700 de euro într-un restaurant din centru, caz care a avut o puternică rezonanţă în rândul japonezilor, care reprezintă 18 la sută din turiştii care vizitează Roma. Pentru a scuza aceste practici, ministrul Turismului a invitat cuplul să revină în vacanţă în Italia pe cheltuiala statului, ofertă respinsă de japonezi care n-au vrut să cheltuiască fondurile publice italiene, precizează AFP. O jurnalistă italiană a colindat centrul istoric şi a dezvăluit, într-o serie de articole, numeroase nereguli cum ar fi preţurile duble (pentru italieni şi pentru turişti) practicate de restaurante