Una dintre firmele care a participat la licitaţia privind concesionarea transportului public din Turda, judeţul Cluj, a depus la Curtea de Apel Cluj o contestaţie, în care acuză primăria că a modificat regulile de desfăşurare a licitaţiei chiar în timpul derulării acesteia.
Potrivit avocatului Societăţii de Transport Public din Alba- Iulia, participantă la licitaţia de la Turda, în regulamentul iniţial al licitaţiei se preciza faptul că societăţile care se înscriu trebuie să facă dovada că, în ultimii trei ani, au efectuat servicii de transport public local de persoane.
Tot în caietul de sarcini era prevăzut şi faptul că firmele participante trebuie să facă dovada că deţin un parc de autobuze, în proprietate sau achiziţionate în sistem leasing.
„În timpul derulării licitaţiei, comisia de licitaţie a înlăturat sintagma «public» din conţinutul frazei, ceea ce este nelegal. La cel de-al doilea aspect, executivul autorităţii contractante a adăugat o liniuţă: dovada închirierii unui număr de 31 de autobuze cu un număr total de 50 de locuri fiecare”, spune avocatul Marius Costinaş.
Potrivit documentelor depuse, firma SC Tours Claus, cea care a câştigat licitaţia, deţine doar un autobuz destinat transportului de călători prin oraşe, restul fiind destinate transportului turistic şi interjudeţean.
Decizii controversate
Şi Regia de Transport Public (RTP) Turda a depus o contestaţie, retrasă ulterior de directorul regiei, Alin Popescu, pe motiv că firma ar fi putut fi consi derată de rea-credinţă. În schimb, liderul de sindicat de la RTP Turda, Ioan Trif, susţine că firma câştigătoare a primit şi alte contracte discutabile.
„La o licitaţie organizată de Consiliul Judeţean Cluj pentru mai mai multe trasee din judeţ, societatea a pierdut traseul dintre localităţile Bogata şi Călăraşi pe mo