“Social media press release”, comunicatul de presa in format multimedia, cu link-uri, poze si documente video, este serviciul pe care il ofera agentia britanica webitpr si care ajunge in casutele de mail ale jurnalistilor din online si ale bloggerilor. Stephen Davies, Social Media Manager al agentiei, prezent in Romania cu ocazia Zilelor Biz, crede ca intreaga industrie a PR-ului se indreapta spre Web 2.0. si ca agentia sa va fi cumparata in viitor pe un pret bun
Wall-Street: Cum a luat nastere agentia webitpr? Va numarati printre fondatori?
Stephen Davies: Nu, eu lucrez pentru webitpr doar de sapte luni. Agentia a fost fondata in anul 2000 si a pornit de la ideea unui student de 18 ani. El a identificat si a analizat media online cu mult inainte ca acestea sa devina target-ul celorlalte agentii de PR. Era doar un pusti de 18 ani, nu avea prea multi bani, dar a inceput sa-si dezvolte afacerea, si-a gasit un CEO si iata-ne acum, dupa sapte ani. Suntem inca o echipa mica formata din 14 oameni, dar crestem repede, intr-o directie buna. Acum, toate agentiile de PR din Marea Britanie si Europa tind sa se arunce spre domeniul nostru – media online, deci suntem bine orientati.
Wall-Street: Sunteti specializati in realizarea de comunicate de presa pentru media sociale. Mai acoperiti si alte arii din domeniul PR-ului?
Stephen Davies: Media sociale inseamna media online, iar media online e formata din oameni care scriu pentru publicatii pe Internet, care se intretin exclusiv din publicitate. Noi ne adresam acestor oameni. Avem o baza imensa de date a media online, care acopera domenii ca business, financiar, IT, securitate, telecom. Din punct de vedere geografic, toate aceste media sunt amplasate in diferite parti ale lumii.
Lucram cu media online globale. Daca unul din clientii nostri vrea sa trimitem un comunicat pe securitate IT unei p