Cea mai veche staţiune balneară din Europa renaşte în ultimii ani, încercând să redevină la vremurile în care Regele Franz Josef o declara „perla staţiunilor balneare“. Adevărul vă prezintă o incursiune pe tărâmul îndrăgit de Împărăteasa Sisi, în cadrul campaniei „125 de locuri pentru care iubim România“
În perioada comunismului, staţiunea Băile Herculane era unul din locurile preferate de turiştii care vizitau Vestul ţării. Între timp, localitatea s-a transformat într-o ruină. Totuşi, în prezent, pentru staţiunea emblemă a României, Băile Herculane, sunt în derulare proiecte de reabilitare şi modernizare în valoare de 32 de milioane de euro. Proprietarul Hotelului Roman a investit deja 1 milion de dolari în reabilitarea acestuia şi are planuri pentru investirea a încă trei. La fel de renumite, Hotelurile Diana şi Afrodita au avut nevoie de 10 milioane de euro, dar acum au centre de tratament ultramoderne şi condiţii de lux, la trei stele. Nici hotelurile Domogled şi Dacia n-au fost ocolite de investiţii.
Căi de acces
În staţiune se poate ajunge atât rutier, pe DN 6 sau European 70, cum mai este cunoscut, pe relaţia Turnu Severin Lugoj, la nici 12 km de Orşova, cât şi feroviar, staţiunea având o gară cu totul aparte, ce reflectă pe deplin cele două perioade de glorie ale staţiunii: cea romană şi cea austro-ungară. De asemenea, iubitorii de sporturi nautice pot ajunge pe Dunăre, fie oprind la portul din Moldova Nouă, de unde este un drum judeţean direct spre Băile Herculane (120 km) fie, recomandăm noi, în portul Orşova, de unde nu mai sunt de străbătut decât 12 km pe DN 6 până în staţiune.
Sfinxul Bănăţean de la Topleţ
Punctul de plecare către sfinx este staţiunea Băile Herculane. De la gara din Herculane se merge catre sud, pe drumul european E70, spre Orsova. Se trece peste cel de-al doilea pod de bet