Consilierii municipali vor dezbate mâine un proiect care interzice amplasarea de panouri publicitare în Centru şi în zonele protejate istoric. Oprescu vrea să schimbe înfăţişarea Capitalei prin definţarea reclamelor de pe blocuri, însă asociaţiile de proprietari spun că măsura le ia pâinea de la gură.
Dacă aleşii locali vor vota mâine proiectul, în centrul Bucureştiului nu vor mai exista panouri publicitare.
Un punct al actului normativ prevede interzicerea amplasării oricăror forme de reclamă publicitară pe domeniul public şi privat pe următoarele artere şi zone: Piaţa Universităţii, Bdul. Nicolae Bălcescu, Bdul. Magheru, Piaţa Romană, Bdul. Lascăr Catargiu, Calea Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piaţa Charles de Gaulle, Bdul. Mareşal Constantin Prezan, Piaţa Arcul de Triumf şi Şoseaua Kiseleff.
În plus, pe clădirile din centrul istoric al Bucureştiului şi pe imobilele care sunt monumente istorice nu ar mai putea fi amplasate bannere, panouri sau plase publicitare care să le acopere faţadele.
Panourile crează haos
Măsura a fost luată de primarul Oprescu pentru că „e prea mult haos în Bucureşti, sunt prea multe panouri amplasate aiurea, pe clădiri“.
Reprezentanţii societăţii civile aprobă măsura. Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei Salvaţi Bucureştiul consideră că puzderia de reclame a făcut ca Bucureştiul să aibă o imagine proastă în străinătate.
„Am văzut în ghidul turistic Michelin o frază care spunea că Bucureştiul este un oraş care nu se vede de reclame“.
Deşi, la prima vedere, s-ar zice că cei care au de suferit sunt firmele de panotaj, reprezentanţii acestora spun că dacă măsura este aplicată pentru toţi, atunci nu-i afectează prea mult.
„Este adevărat că în centru spaţiile se vând cel mai bine, dar ne vom reorienta. Ne vom aduna mai mult în jurul mall-urilor, în parcările supermarktu