�Noi am transformat un hobby intr-un business�, sustine Andrei Ciobica, unul din fondatorii companiei Outextrem, unul din cei mai mare furnizori de servicii de teambuilding outdoor de aventura de pe piata locala
Infiintata in 2004 in Bucuresti, compania Outextrem numara in prezent maximum 40 de angajati, cu media de varsta de aproximativ 30 de ani. In anul 2006, cifra de afaceri a companiei a atins 400.000 de euro, urmand ca in 2007 sa se apropie de cifra totala de un milion de euro, o crestere de aproape 150%, estimeaza Ciobica.
De altfel, cererea pe piata de teambuilding outdoor de aventura a impulsionat cresterea valorii pietei in acest an cu cel putin 50%, speculandu-se o valoare totala intre 2 si 3 milioane de euro.
Serviciile profesionale oferite de expertii Outextrem includ curse offroad, catarare, curse cu ATV-ul, mountain bike, parapanta, zboruri cu avionul si elicopterul, canyoning (coborarea cascadelor de apa pe stanci naturale), tir, paintball, dar si sporturi acvatice ca rafting, diving etc.
Programele se organizeaza la cerere, in diferite locatii din tara si strainatate. Un pachet de aventura incepe de la 200 de euro, putand ajunge si la 5.000 de euro, in functie de preferintele si buzunarele clientilor, in acest pret incadrandu-se cazare, masa si activitatile propriu-zise. “Avem chiar si o agentie de turism pentru a putea oferi preturi mai mici la cazare”, ne-a declarat Ciobica, referindu-se la agentia Xtour care propune destinatii ca Predeal, Olanesti, Sighisoara sau Cheia.
Mai mult, Outextrem organizeaza si teambuilding extern, in tari ca Egipt, Rusia, Croatia sau Bulgaria. “In general un pachet pe extern nu depaseste un pachet turistic normal plus 200-300 de euro in functie de activitati”, a declarat Ciobica pentru Wall-Street .
Cele mai solicitate activitati outdoor sunt cele de offroad, paintball, canyoning