Oficiali români descriu traiectoria banilor publici pentru infrastructură spre buzunare private.
Tovărăşii" între regii asfaltului - consultanţii care teoretic ar trebui să apere interesele statului - şi Compania de Autostrăzi, plus o panoplie bogată a mijloacelor de fentare a licitaţiilor şi lobby-ul făcut de regii asfaltului în compania sus-menţionată sunt realităţi ce au fost zugrăvite ieri, nu de presă, cum s-ar putea crede, ci chiar de ministrul Transporturilor, de un şef al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi de parlamentari.
Limuzinele asfaltatorilor, în parcarea Transporturilor
Potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, există o „frăţie nejustificată" între firmele de construcţii şi consultanţi (firme plătite de stat care urmăresc lucrările şi avizează plăţile), frăţie care include şi administraţia (fosta Administraţie Naţională a Drumurilor, actuala Companie Naţională de Autostrăzi (CNADNR). Ca urmare a prieteniilor, contractele s-au umflat. „Am avut contracte în care am descoperit că au crescut cu 170% unele, altele cu 100% sau au depăşit 50% (limita legală - n.r.)", a spus ieri Boagiu la un forum de infrastructură organizat de Bursa Construcţiilor. Asfaltatorii au devenit persoane influente în Compania de Autostrăzi, care încreacă să dirijeze licitaţiile după voia lor. „Este jenant să intri în parcarea ministerului, să o vezi plină de maşini foarte scumpe, iar prin minister să mişune tot felul de personaje care stresează angajaţii", s-a plâns Boagiu. Potrivit ei, aceste personaje vor să ştie „dacă vor câştiga, cum vor câştiga (licitaţiile - n.r.), dacă pot să îşi bage un om în comisiile de licitaţie". Corupţia la nivelul Companiei de Autostrăzi ar privi nu atât directorul general al acesteia, cât liderii din eşaloanele inferioare, a spus Boagiu.
Nu în ultimul rând, Boagiu spune că asfaltatorii între ei i