Numele mari ale literaturii universale au devenit "personaje" ale popularei retele de socializare Twitter, cu operele prescurtate astfel incit sa incapa in 140 de caractere, comenteaza thebookseller.com. Opere ale lui Charles Dickens, J.D. Sallinger si Jane Austen sint, astfel, transpuse intr-o singura fraza si difuzate prin retelele de socializare on-line. Piesa lui Samuel Beckett, "Asteptindu-l pe Godot", este reprezentata online de doua propozitii expeditive: "Vladimir si Estragon stateau chiar linga copac si-l asteptau pe Godot. Statusul lor nu este updatat." Iar "Mindrie si prejudecata", a britanicei Austen, iese din sutele de pagini si devine: "janeaustin: Femeia intilneste un barbat numit Darcy, care pare oribil. Se dovedeste insa a fi dragut. Ei ramin impreuna". Celebra carte "Ulysse", a irlandezului James Joyce, este si ea preluata pe Twitter, iar intreaga intriga incape intr-o insiruire de trei propozitii succinte: "jamesjoyce: Se plimba prin Dublin. Urmarim fiecare minut al zilei lui. Este, probabil, overtweeting". Tim Collins, un scriitor care a colectat citeva dintre prescurtarile cartilor intr-o noua carte, "The Little Book of Twitter", crede ca platforma online deschide noi posibilitati pentru arta si educatie. "Este foarte simplu sa utilizezi Twitter pentru a spune oricui din lume ce comanzi la Starbucks dimineata, dar aici este mult mai mult", spune Collins, adaugind chiar ca Twitter poate fi inteles ca o forma de arta. Cel mai greu de prescurtat pare sa fi fost o alta capodopera semnata de Joyce, "Finnegan's Wake", scrisa intr-un stil unic, cu jocuri de limbaj care, intr-adevar, au pus probleme pina si criticilor clasici. (NewsIn) Numele mari ale literaturii universale au devenit "personaje" ale popularei retele de socializare Twitter, cu operele prescurtate astfel incit sa incapa in 140 de caractere, comenteaza thebookseller.com. Opere ale lui Char