Intr-o industrie IT schimbata cu totul din cauza crizei economice, companiile au fost nevoite sa eficientizeze suplimentar procesele operationale, sa reduca costurile si sa se impuna pe o piata concurentiala tot mai agresiva. Cum a reactionat furnizorul clujean de solutii informatice Brinel la transformarile impuse de recesiune si ce planuri are pentru 2010, afla dintr-un interviu acordat Wall-Street de CEO-ul companiei, Marcel Borodi (foto).
Wall-Street: Cum a aratat anul 2009 din punct de vedere al afacerilor inregistrate de Brinel? Au fost atinse obiectivele initiale?
Marcel Borodi: Avand in vedere conditiile economice din 2009, pentru noi a fost important sa ne mentinem si sa ne consolidam pozitia pe piata. Am pus mai putin accent pe ofertele auxiliare, precum vanzarile de computere, iar din punct de vedere al vanzarilor, serviciile de infrastructura si produsele software au fost cele mai solicitate. De aceea vom continua sa ne concentram doar pe solutiile de infrastructura si pe cele de business.
WS: Ce obiective aveti in acest an, pe baza raportarilor din primul trimestru?
MB: Ne propunem si in acest an mentinerea pozitiei in piata, cu focus pe capitalizarea oportunitatilor aparute odata cu redresarea usoara a economiei. In momentul de fata, piata este mai dezghetata, comparativ cu aceeasi perioada din anul precedent. Companiile au traversat un an in care au resimtit lipsa investitiilor in infrastructura IT, sau dimpotriva, au sesizat beneficiile pe care aceasta componenta o aduce in perioade de restriste financiara.
Pe primul trimestru, am crescut cu peste 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, avem premise solide sa consideram ca, per ansamblu, 2010 va fi un an ceva mai bun. Insa abordarea anului in curs este mai rationala decat a lui 2009. Proiecte amanate exista in continuare, dar vin scadente din spate, de anul