Aparatul Air France care a cazut in 2009 in Oceanul Atlantic s-a prabusit in trei minute si jumatate de la aparitia primelor probleme, informeaza Telegraph, care citeaza date descoperite de anchetatori dupa analizarea primei cutii negre. Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului Airbus A330-200 au murit in urma tragediei care a avut loc la 1 iunie 2009. Aparatul efectua o cursa Rio de Janeiro - Paris.
Avionul a pierdut din viteza si a zburat intr-un unghi de incidenta mare, in timp ce pilotul aparatului Air France nu era in cabina, el aflandu-se intr-o pauza de odihna. Operatorul aerian francez a adaugat ca decizia pilotului de a se odihni este o procedura standard in timpul zborurilor pe distante lungi.
Imediat dupa ce avionul a inceput sa se prabuseasca, cel mai tanar dintre piloti, Pierre-Cédric Bonin (32 de ani), "s-a luptat sa salveze aparatul", in timp ce secundul David Robert (37 de ani) a incercat sa-l trezeasca pe capitan. Marc Dubois (58 de ani) a revenit in cabina la circa un minut si jumatate de la inceputul problemelor, insa nu a preluat controlul aeronavei, care a fost pilotata de ajutoarele sale.
Bonin a inclinat aparatul in asa fel incat botul aeronavei sa fie mai sus, pozitie pe care aparatul si-a mentinut-o pana la impactul final cu suprafata apei, produs la o viteza de aproape 200 km/h.
Expertii in domeniul aviatiei s-au intrebat de ce pilotul a pozitionat botul avionului in sus si nu in jos, pentru a redobandi controlul si a recastiga viteza. Defectiunea unor senzori pare insa ca a indus in eroare echipajul aparatului.
Bureau d'Enquêtes et d'Analyses (BEA), agentia franceza ce conduce ancheta, a spus ca cei doi copiloti au decis sa intoarca avionul usor spre stanga, pentru a evita o zona de turbulente.
Doua minute mai tarziu, pilotul automat al aeronavei s-a decuplat, instrum