Un braşovean e project - managerul fabricii Autoliv din Toljatti, Rusia.
Ionel Fierbinţeanu, managerul subsidiarei locale a producătorului suedez de accesorii şi componente auto, a declarat că presa română a interpretat greşit o informaţie apărută în presa suedeză potrivit căreia Autoliv se va retrage din România în favoarea pieţei din Rusia. „Autoliv nu pleacă din România. Ba dimpotrivă, noi ne programăm chiar creşteri la fabricile din ţara noastră”, a declarat sursa citată.
Un braşovean este project-managerul uneia dintre fabricile care va fi construite în Rusia, la Toljatti, a mai anunţat Fierbinţeanu, explicând că singurul transfer din România va fi cel de know-how. „Renault a intrat puternic pe piaţa din Rusia, iar una dintre condiţii este ca 60% din componentele maşinilor care le va produce aici să fie de provenienţă locală. În aceste condiţii, mai mulţi furnizori ai Renault, care va produce în Rusia şi Dacia Logan, de exemplu, au luat decizia de a deschide fabrici în această ţară”, a adăugat managerul Autoliv România.
De altfel, ar fi fost destul de greu de crezut că suedezii vor închide subsidiara din România, după ce la mijlocul anului trecut întreg board-ul de conducere a fost prezent la Braşov, dând un vot de încredere conducerii Autoliv România.
Subsidiara locală a producătorului suedez de accesorii şi componente auto a angajat anul trecut peste 600 de persoane, încheind 2011 cu peste 3.500 de angajaţi, devenind ţara cu cei mai mulţi angajaţi ai gigantului suedez, depăşind Franţa din acest punct de vedere. „Şi anul acesta vom face angajări, dar deocamdată nu putem spune câte. În plus vom atrage noi produse care vor fi realizate în ţara noastră”, a completat Fierbinţeanu.
Numai în primele nouă luni ale anului trecut, vânzările Autoliv România crescuseră cu 22%, ajungând la 340,6 milioane de euro.
Asta după ce