Elevii de etnie romă care învaţă în unităţile de învăţământ din judeţ vor fi luaţi în evidenţă, statistica fiind întocmită în vederea includerii lor într-un program de consiliere. Măsura a fost luată după ce în urmă cu o săptămână, un elev de la Şcoala nr.7 din Focşani l-a încuiat în clasă pe unul dintre profesorii săi şi l-a ameninţat. Totodată, în vederea unei eficientizări a activităţii la catedră, se doreşte, pe viitor, angajarea unor mentori şi mediatori şcolari, care să discute cu elevii şi să încerce să îi sprijine atunci când au probleme.
Săptămâna aceasta, directorii de şcoli vor trebui să întocmească câte un raport, pe care să îl înainteze apoi Inspectoratului Şcolar. Raportul va trebui să conţină numărul elevilor de etnie romă de la fiecare clasă, tabelul fiind făcut nominal. În urma centralizării datelor venite din şcoli, inspectorii şcolari de la compartimentul Minorităţi Naţionale, împreună cu cei de la Partida Romilor Pro Europa, coordonaţi de preşedintele Valerică Ciubotaru, vor merge prin şcoli şi vor discuta cu elevii şi cadrele didactice. Responsabilii însărcinaţi cu această activitate vor trebui să discute cu părinţii, în speranţa că astfel vor identifica problemele, acolo unde există.
În cadrul acestor activităţi va fi implicat şi un psiholog de la Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională. Cu acordul conducerii şcolii, părinţii elevilor romi vor fi chemaţi la discuţii. Ei vor fi consiliaţi pentru ca ai lor copii să se integreze mai bine în mediul şcolar, beneficiind de aceleaşi drepturi ca toţi ceilalţi copii, indiferent de etnie sau religie. Cadrele didactice, învăţătorii şi diriginţii vor fi, la rândul lor, prezenţi la întâlnirile cu părinţii. În prezent, în fiecare liceu există câte un mentor care se ocupă de elevii de etnie romă.
Problema elevilor romi a intrat în atenţia Ministerului Educaţiei încă di