După ce şoseaua ocolitoare va fi finalizată, maşinile grele nu vor mai avea voie în oraş. Sursa: Horia Călăceanu
Aşteptată de cinci ani, şoseaua de centură a Timiş oarei este pe cale să se „nască“. Zilele acestea, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara aşteaptă avizul favorabil din partea Băncii Japoneze pentru Cooperare Internaţională, pentru ca imediat după aceea Compania Naţională de Drumuri să dea, mai departe, ordinul de începere a lucrărilor.
„Poate fi vorba de zile, maximum o săptămână“, spune directorul adjunct al DRDP, Sorin Lucaci, certificând practic că, în februarie, începe lucrul la centură şi, altfel spus, cel mai târziu în septembrie 2009 TIR-urile şi maşinile grele nu vor mai „călca“ în oraş.
„Acest tronson leagă ieşirile dinspre Timişoara spre Arad pe DN 69, respectiv spre Lugoj, pe DN 6. Odată finalizată centura, vom putea scoate tot traficul greu afară din oraş“, a mai precizat Lucaci. Acest tronson al şoselei de centură va avea cinci puncte de acces, postate strategic: o intersecţie denivelată cu pasaj pe DN 6, un acces la Giarmata Vii, o intersecţie cu drumul care duce la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia“, un acces cu intersecţie pe DJ 691 spre Lipova şi o ieşire spre Arad, pe DN 69, cu intersecţie la nivel.
Bonus pentru grabă
Proiectarea şoselei de centură a început în anul 1997 cu primul tronson. Finanţarea şi asistenţa tehnică pentru acesta au venit din partea Guvernului Japoniei. Lucrările au început în ianuarie 2003, cu un constructor grec, care însă nu şi-a realizat obiectivele, astfel că în 2006 contractul a fost reziliat, organizându-se o nouă licitaţie pentru executarea lucrării.
Potrivit directorului-adjunct al DRDP Timişoara, Sorin Lucaci, noul constructor, Romstrade, are la dispoziţie 20 de luni pentru asfaltarea celor 12,6 kilometri d