La inceputul anilor 90\' citeam adesea cum ca tara noastra consuma o cantitate inferiora de pasta de dinti fata de tarile occidentale. Insa, in ultimul timp, consumul de pasta de dinti din Romania da semne de accelerare.
Acest lucru este sugerat de faptul ca majoritatea jucatorilor din piata reprezentati de companiile internationale - lanseaza pe banda rulanta noi produse de pasta de dinti. In acelasi timp, producatorii si importatorii de pe piata autohtona investesc sume ridicate in publicitate.
Marca Blend-a-med a companiei Procter & Gamble a castigat tot mai mult din cota de piata , pozitionandu-se pe locul doi in clasament. "Cota de piata a marcii Blend-a-med in Romania este de aproximativ 20%, ceea ce o plaseaza pe locul secund pe piata, " au declarat pentru Wall-Street reprezentantii P&G. In acelasi timp, obiectivul companiei P&G este acela de castiga o felie cat mai mare din acest sector: "Obiectivul specific este un element confidential, dar urmareste continuarea cresterii cotei de piata."
"Cativa dintre factorii care au influentat evolutia vanzarilor au fost reprezentati de: un nivel relativ scazut de interes al consumatorilor pentru igiena orala in general, consumul scazut comparativ cu tarile din Europa Centrala si de Est, dezvoltarea preferintelor consumatorilor pentru ingredientele naturale, specializarea categoriei in sensul pastelor de dinti care se adreseaza unor probleme dentare specifice," adauga acestia.
La nivel global, P&G mai detine si alte branduri de pasta de dinti, cum ar fi Crest, Ipana si Blendax, dar care nu sunt aduse pe piata autohtona.
Cercetarea in domeniul pastelor de dinti nu se realizeaza la nivel local, ci este o investitie regionala, iar planurile de sustinere locala a brand-ului sunt date confidentiale.
In ceea ce priveste estimarile oficiale pentru anul 2006 privind vanzarile P&G pe acest segm