Aproape 8% din absolvenţi vor să se înscrie la un MBA în următorii trei ani. Puţine companii mai plătesc astfel de cursuri. Numărul programelor MBA a crescut semnificativ în ultimii ani, mulţi români preferând variantele locale, din cauza serviciului, dar şi pentru că universităţi prestigioase din străinătate au venit aici cu alternative atractive. Studiul efectuat de Daedalus Millward Brown, în colaborare cu Catalyst Solutions, arată că MBA-urile din România încep să f
Aproape 8% din absolvenţi vor să se înscrie la un MBA în următorii trei ani. Puţine companii mai plătesc astfel de cursuri.
Numărul programelor MBA a crescut semnificativ în ultimii ani, mulţi români preferând variantele locale, din cauza serviciului, dar şi pentru că universităţi prestigioase din străinătate au venit aici cu alternative atractive. Studiul efectuat de Daedalus Millward Brown, în colaborare cu Catalyst Solutions, arată că MBA-urile din România încep să fie concurate de cele din străinătate, deoarece renumele programului pare să fie destul de important. Deciziile se dovedesc însă tot mai greu de luat. „Aproape 30% din persoanele care intenţionează să se înscrie la un MBA în următorii trei ani nu s-au hotărât dacă îl vor face în România sau în străinătate, în timp ce 87% nu s-au hotărât asupra unui program anume“, spune Daniel Enescu, director general al Daedalus Group. De obicei, aleg să urmeze un MBA directorii de departamente (middle management), ponderea acestora urcând la 22%, faţă de 8% cât reprezintă absolvenţii care şi-au exprimat aceeaşi intenţie.
Dorinţa acestora de aprofundare a studiilor a fost temperată de criza economico-financiară. Companiile nu au mai alocat bani pentru plata programelor scumpe, cum sunt MBA-urile, şi nici nu au mai putut majora salariile. „Ştiu manageri cărora angajatorii le măreau salariul cu 20% după finalizarea unui MBA“, explic