Zeci de TIR-uri şi camioane care aşteaptă efectuarea controlului vamal formează cozi care se întind pe o distanţă de circa 5 km în Vama Albiţa, şoferii fiind nevoiţi să aştepte mai mult de 14 ore, după ce autorităţile au impus măsuri riguroase în vederea combaterii traficului de ţigări, potrivit NewsIn.
"În urma unui ordin al vicepreşedintelui Autorităţii Naţionale Vamale, toate mijloacele de transport marfă care intră în Comunitatea Europeană trebuie scanate, indiferent dacă au sau nu încărcătură. Măsura are scopul de a combate contrabanda cu ţigări şi evaziunea fiscală la frontiera de est, în urma capturilor impresionante din ultima perioadă. Şoferii care vin din Republica Moldova, Ucraina sau Rusia sunt nemulţumiţi pentru că trebuie să stea ore bune până la efectuarea controlului. Noi nu îi putem ajuta, controlul este obligatoriu, potrivit noilor reguli impuse şi asta în ideea de a stopa contrabanda cu ţigări", a spus miercuri, Manuel Nacu, purtător de cuvânt la IJPF Vaslui.
Şoferii s-au plâns că trebuie să suporte şi nivelul ridicat de radiaţii, în urma scanărilor, atât din vama moldovenească, cât şi la intrare în România. Zilnic, prin Vama Albiţa trec chiar şi 100 de mijloace de transport marfă.
Zeci de TIR-uri şi camioane care aşteaptă efectuarea controlului vamal formează cozi care se întind pe o distanţă de circa 5 km în Vama Albiţa, şoferii fiind nevoiţi să aştepte mai mult de 14 ore, după ce autorităţile au impus măsuri riguroase în vederea combaterii traficului de ţigări, potrivit NewsIn.
"În urma unui ordin al vicepreşedintelui Autorităţii Naţionale Vamale, toate mijloacele de transport marfă care intră în Comunitatea Europeană trebuie scanate, indiferent dacă au sau nu încărcătură. Măsura are scopul de a combate contrabanda cu ţigări şi evaziunea fiscală la frontiera de est, în urma capturilor impresionante din ultima perioadă. Ş