Criză economică a afectat şi Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime Constanţa” (CNAPMC), care a întregistrat în 2009 un trafic de marfă cu 33% mai scăzut decât anul trecut.
Într-un clasament al porturilor pe acest segment, Constanţa se află pe locul 8 în Europa, inclusiv porturile din Rusia. Reprezentanţii CNAPCM estimează că activitatea portuară se va redresa peste 3-4 ani.
Directorul general al CNAPMC, Ioan Bălan, spune că traficul total de mărfuri înregistrat în porturile româneşti a fost, în primele 11 luni ale anului, de 38,3 milioane de tone şi va ajunge, la finalul lui 2009, la 42 de milioane de tone. Scăderea acestuia e cauzată de reducerea dramatică a activităţii economice la nivel global.
„Un port şi o navă sunt utile atunci când merg încărcate, nu când merg la balast”, explică Bălan.
Traficul de containere a fost cel mai afectat. Aceasta a scăzut cu 50%, de la 11,2 milioane de tone, în 2008, la 5,5 milioane. Pe de altă parte, a crescut însă traficul cu cereale, produse petroliere, materiale de construcţii, echipamente şi maşini.
Potrivit oficialilor companiei, e vorba de operaţiunile cu ţiţei importat din Rusia, de la Novorosisk, de Petromidia.
Şi exporturile de autoturisme, preponderent Dacia Logan şi, mai nou, Ford, au crescut cu 30% faţă de anul trecut.