Explozia pretului la terenuri se face resimtita si in domeniul infrastructurii, exproprierile fiind facute la pretul pietei, la propunerea unui evaluator.
"Cinci milioane de euro ne-ar fi costat in 2005 exproprierile pentru Centura Bucuresti in timp ce acum ar putea costa 300 de milioane de euro", a declarat ieri Mihai Grecu, director general al Companiei Nationale a Autostrazilor si Drumurilor Nationale din Romania (CNADNR), in cadrul seminarului de infrastructura "Viitorul infrastructurii in Europa Centrala si de Est".
Una dintre principalele probleme ale dezvoltarii infrastructurii rutiere din Romania este dificultatea cu care se fac exproprierile necesare pentru dezvoltarea noilor drumuri. O parte dintre actualele proiecte de autostrazi au fost pornite cu ani in urma insa nu au fost implementate, ele fiind acum depasite.
El a adaugat in acelasi timp ca dezvoltarea unui proiect de infrastructura rutiera este un proces complex, cu mai multe etape, esecul oricarei etape insemnand esecul intregului proiect.
"De multe ori se da vina pe constructori desi vina apartine in unele cazuri si consultantilor si proiectantilor, care nu fac bine studiile necesare lucrarii", a spus Grecu.
CNADNR are bani sa dezvolte infrastructura rutiera, dupa cum apreciaza Grecu, cele mai multe probleme aparand din cauza procesului greoi de expropriere si a lipsei fortei de munca necesare dezvoltarii de proiecte fezabile.
Lipsa unui personal calificat nu este insa numai problema Romaniei, ci a intregii Europe. "Problema lipsei unei forte de munca bine calificate este prezenta si in statele vest-europene", a declarat Bernard Nauta, consilier financiar in cadrul Deloitte.
Problema extinderii infrastructurii nu se aplica numai la reteaua de drumuri, ci si la cea de cale ferata, unde infrastructura de baza nu permite transportul de mare viteza