In 2007 producatorii de ciment au vandut de aproximativ 800 milioane de euro, cresterile fata de anul precedent situandu-se intre 28% si 47%, in conditiile in care ritmul de crestere al pietei a fost in jur de 15-20%. Cresterile sunt sensibil mai mari fata de anul precedent, in care jucatorii si-au rotunjit veniturile cu 30-40%.
Lafarge Ciment, divizia locala a producatorului francez Lafarge si lider pe piata autohtona, a inregistrat o crestere de 47,4% a cifrei de afaceri, pe fondul unui avans de 33% in cresterea volumului de productie.
Potrivit raportului inaintat de oficialii companiei, cifra de afaceri in 2007 a ajuns la 342 milioane de euro, anul precedent inregistrandu-se 233 milioane de euro, reprezentand o crestere de aproximativ 30% fata de 2005.
Desi se estimase o crestere in medie de 20%, in primul semestru al 2007 veniturile Lafarge Romania au depasit asteptarile oficialilor, inregistrand un avans de peste 80% pe ciment si o reevaluare a cifrei de afaceri la aproximativ 300 milioane de euro.
“Afacerile Lafarge vor creste anul viitor cu aproximativ 20% si vor continua acelasi trend si in urmatorii ani. Aproape toata productia interna de ciment va fi utilizata in Romania, pentru ca piata romaneasca are un potential real de crestere”, ne declara, in noiembrie anul trecut, Phillipe Questiaux, presedintele Lafarge Ciment Romania, estimand atingerea pragului de 400 milioane de euro in acest an.
Carpatcement Holding, divizia grupului HeidelbergCement in Romania si al doilea jucator din piata, a reusit sa depaseasca cu succes cresterea solida estimata anul trecut intre 15 si 20%. In 2007, diviziile de ciment, agregate si betoane au cumulat 363 milioane de euro, cu 31% peste valoarea inregistrata anul precedent, de 278 milioane de euro.
Conform declaratiilor reprezentantilor Carpatcement, vanzarile de ciment au adus nu mai p