A trecut de mult timpul in care opera comica era considerata, chiar si de compozitori, ca o supravietuire burgheza, reactionara, informeaza Cotidianul.ro. Sursa imagine: cotidianul.ro
Opera Comica din Paris a fost fondata in timpul domniei lui Ludovic al XIV-lea, la 26 decembrie 1714, de Catherine Baron si Gautier de Saint-Edme, folosind initial trupele „de targ”, cele care dadeau inainte spectacole in targurile anuale pariziene. Una dintre ele, cea de la Saint-Germain, si-a luat numele de Opera Comica. Sala „Favart”, al carei arhitect este Jean-François Heurtier, a fost inaugurata in 1783 in prezenta reginei Marie-Antoinette. Repertoriul ei era constituit in principal din spectacole de pantomima si parodii ale operelor.
Multi dintre compozitorii de azi cultiva acum genul cu un deosebit apetit. George Benjamin, ca si Ahmed Essyad si Katija Saariaho la vremea lor, s-a inspirat din Evul Mediu pentru „Written on Skin”, opera care a facut senzatie la Festivalul de la Aix-en-Provence in 2012 si care va deschide stagiunea Operei Comice. Spectacolul este pus in scena de Katie Mitchell, la pupitru va fi insusi compozitorul, cantaretii sunt toti anglofoni, cu participarea Barbarei Hannigan in rolul lui Agnès. Se intelege de la sine ca spectacolul este recomandat din toata inima.
Se va schimba in intregime ambianta cu partitura „Manfred” de Schumann, in egala masura melodrama si muzica de scena, considerata imposibila, si care nu poate fi comparata nici cu „Lélio” de Berlioz, pentru ca Schumann n-a imaginat un text original destinat sa serveasca muzica lui, nici cu „Arleziana” de Bizet. Georges Lavaudant va semna punerea in scena, in timp ce la pupitru se va afla Emmanuel Krivine. In aceeasi categorie a operelor inclasabile pot fi amintite „Povestea soldatului” de Stravinsky si „Dragoste fierbinte” (El amor brujo), de De Falla, sub bagheta lui Marc Minkowsk