Serviciul de posta electronica si citirea stirilor reprezinta cele mai importante motive pentru accesarea internetului de catre utilizatorii din Romania.
Informatiile bursiere, cumparaturile si serviciile bancare online determina mai putin de zece procente dintre romani sa acceseze internetul, citirea stirilor online fiind in schimb cel mai invocat motiv pentru a intra pe internet - conform datelor prezentate de compania GfK in studiul Romania Internet Monitor 2006. De altfel, anul trecut 12 din primele 20 cele mai accesate site-uri din Romania erau cele care publicau stiri, conform unui studiu realizat de agentia Initiative Romania.
In prezent opt din primele 20 cele mai vizitate site-uri locale sunt specializate in furnizarea de stiri, conform datelor pe trafic.ro.
Numarul de ore petrecute pe internet intr-o saptamana este de 13,8 ore pentru utilizatorii din mediul urban si de 12,4 ore la nivel national. Ambii indicatori au inregistrat o crestere de 46% fata de 2005.
Rata de penetrare a serviciilor de internet din Romania este de 23%, in timp ce in Europa cea mai buna performanta este inregistrata de Suedia si Norvegia, cu o rata de penetrare de 75%. Circa 36% din populatia din zonele urbane acceseaza internetul, din care 24% cel putin o data pe saptamana, potrivit datelor furnizate de GfK Romania.
Cresterea pietei de publicitate online de la 2,4 mil. euro in 2005 la 5,4 mil. euro in 2006 a generat si dublarea numarului de jucatori majori de pe piata locala la opt, fata de numai patru cu un an in urma. Conform estimarilor agentiei Initiative Romania, numarul acestora se va dubla si in acest an, la 16 jucatori.
Anul trecut, conform sursei mentionate, cei mai mari jucatori erau Netbridge Investments, ARBOmedia, Adevolution, MPInteractive, Splendid Media Interactive, Media cafe, Rol Networks si Internet corp.
C