La recitalul pianistului Evgeny Kissin de luni seară sala Ateneului Român a fost arhiplină. La doi ani, Evgeny Kissin improviza la pian. La zece ani, elevul profesoarei Anna Kantor de la celebra şcoală Gnessin, pepinieră de genii muzicale a Uniunii Sovietice, debuta la Moscova, oraşul său natal, cu „Concertul nr. 20 in re minor“ de Mozart.
Cronică scrisă de Ecaterina Stan
A fost, se pare, ultima mare descoperire al lui Herbert von Karajan. A urcat pe valul marilor pianişti, pe care s-a ţinut şi se ţine foarte bine – şi demult. Este câştigătorul unui număr impresionant de premii, a primit distincţii importante, cântă peste tot şi are un repertoriu uriaş. A concertat cu Claudio Abbado, Vladimir Ashkenazy, Daniel Barenboim, Sir Colin Davis, Valery Gergiev, Carlo Maria Giulini, Mariss Jansons, Herbert von Karajan, James Levine, Sir Andrew Davis, Lorin Maazel, Riccardo Muti, Seiji Ozawa, Sir Georg Solti, Yevgeny Svetlanov, Yuri Temirkanov. A făcut/face muzică de cameră în compania unor muzicieni de mare notorietate, precum Martha Argerich, Gidon Kremer, James Levine, Mischa Maisky, Thomas Quasthoff, Isaac Stern, Yuri Bashmet. Imprimările lui Evgeny Kissin sunt peste tot – şi sunt excelent cotate. Acum are aproape 43 de ani, un chip de adolescent şi o vechime în carieră de vedetă de 33 de ani. Pianistica lui este atractivă, spectaculoasă! Tuşeul lui este recognoscibil după doar câteva sunete! În ediţia cu numărul XXI a Festivalului Internaţional „George Enescu”, zis şi „al marilor pianişti“, Kissin revine la Bucureşti. Recitalul său a fost pe 23 septembrie, în arhiplina sală a Ateneului Român.
Bisuri cu Bach, Skriabin şi Chopin
Evgeny Kissin a cântat mai întâi Sonata nr. 17 în Re major, D 850 op. 53 de Franz Schubert, o lucrare de maturitate şi destul de rar cântată. Ancorată încă în tiparul clasic, sonata vienezul