Tot mai multe produse consemnau România în topurile producătorilor, dar în ultimii ani am ieşit din acele vârfuri şi ne-am transformat în consumatori. A venit şi rândul unuia dintre cele mai vechi produse ale românilor, vinul, în care tocmai am ieşit din Top 10 Producători şi am intrat în Top 10 Consumatori.
România a ieşit din top-10 al producătorilor mondiali de vin, deşi este creditată de Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului cu un consum ascendent, a declarat vineri Cătălin Păduraru, critic de vin şi degustător autorizat, într-o conferinţă de presă care anunţă Târgul Internaţional de Vinuri GoodWine.
Consum ascendent, producţie mai mică
“Piaţa vinurilor îmbuteliate din România este estimată de Organizaţia Internaţională a Viei şi Vinului în jurul valorii de 500 de milioane de euro, plus sau minus în ultimii ani, dar cel mai important lucru este că suntem creditaţi cu un consum ascendent”, a spus Păduraru. El a menţionat, însă, că România a pierdut locul ocupat în top-10 în ceea ce priveşte suprafaţa cultivată cu viţă de vie şi implicit pe producţia de vin, timp în care a câştigat un loc printre primii consumatori de vin.
Fenomenul este considerat ca fiind “un lucru bun”, de către criticul de vin.
Vocaţia de exportatori, “puţin inhibată”
În ceea ce priveşte comerţul exterior cu vinuri, statisticile relevă că România importă cantităţi mult mai mari decât exportă, însă criticul de vin consideră că România nu are vocaţie de exportator.
“Importurile nu sunt atât de spectaculoase, ci vocaţia noastră de exportator este puţin inhibată. Putem spune şi că întotdeauna am avut un consum intern suficient de bun, astfel încât producătorii noştri să se adreseze consumatorului de acasă”.
Ca să exporţi, să obţii plusvaloare, “ai nevoie de un brand de ţară”, a mai spus Cătălin Păduraru.
Datele Ministerului Ag