Patronii a două mari grupuri europene de automobile au decis să se unească pentru a se „răzvrăti” împotriva proiectului Uniunii Europene de reducere a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) până în 2012. Informaţia a fost lansată chiar de preşedintele Porsche, Wendelin Wiedeking, în ediţia de ieri a cotidianului german „Handelsblatt”, cu trei zile înaintea deschiderii salonului de automobile de la Frankfurt, relatează AFP.
Wiedeking cataloghează drept „total naiv” proiectul de reducere, în următorii cinci ani, a emisiilor de gaze provenite de la maşinile noi, mai exact de la aproximativ 160 de grame pe kilometru, cât este în prezent, în medie, la nivel european, la 120. Părerea şefului de la Porsche este în consonanţă şi cu cea a omologului său, Christian Streiff, patronul constructorului francez Peugeot.
De asemenea citat de publicaţia germană, Streiff consideră, la rândul său, planul comunitar ca fiind „total nerealist”. Drept urmare, cele două grupuri au decis să facă front comun şi să adopte o atitudine fermă faţă de proiectul Bruxelles-ului. „Am căzut de acord asupra bazelor unei reglementări în cadrul ACEA (Asociaţie a constructorilor europeni), a subliniat Matthias Wissman, preşedintele asociaţiei constructorilor germani VDA.
Totuşi, mai notează cotidianul sus-citat, constructorii europeni de automobile nu au reuşit să convină asupra modului în care vor acţiona pentru a convinge UE de ineficienţa obiectivului pe care şi l-a propus.
De altfel, Bruxelles-ul face presiuni asupra marilor constructori de maşini din comunitate pentru a se conforma noilor reglementări, ameninţându-i deja cu sancţiuni financiare. „În cazurile în care constructorii nu îşi vor îndeplini obligaţiile ce le revin, vor fi sancţionaţi în consecinţă”, a declarat, pentru „Bild am Sonntag”, comisarul european pentru Mediu, Stavros Dimas, citat de AFP.
Marile companii